Varför bli medlem?

Nätverk –  Karriärmöjligheter – Kompetensutveckling – Evenemang

Föreningen arbetar för att stärka din kompetens som nutritionist och ger dig möjligheter till att utvecklas inom din karriär.

Du blir en del av ett större nätverk.
Du får utökat nätverk i Sverige och även Europa (SENA)* och får goda möjligheter att utvecklas inom din karriär. Föreningen har kontakter och samarbeten med relevanta partners inom området vilket öppnar upp för jobbförmedling och annonsering.

Årliga event och konferenser.
Du blir inbjudan till en rad event och  får chansen att stärka din kompetens inom hållbarhet, karriär och företagande kopplat till kärnan nutrition. Tidigare event har varit mycket uppskattade. Medlemmar får värdefulla chanser att utbyta erfarenheter och knyta kontakter.

Nyhetsbrevet.
Månatligen skickas vårt fullspäckade nyhetsbrev ut till din e-post. Där kan du bland annat läsa om den senaste forskningen, nya projekt och vad som händer i Sverige just nu inom vårt område.

Använd din kraft till att påverka.
Nutritionistföreningen är en volontärförening och de enda kraven på en styrelsemedlem är engagemang och tid. Ingen tidigare erfarenhet krävs. Styrelsen röstas fram varje år på årsmötet och alla medlemmar får kandidera till poster. Då
 har du som medlem chansen att ansöka en plats styrelsen. Det är en värdefull erfarenhet med stora chanser till påverkansarbete där du även konstant förespråkar föreningen. Arbetet leder till praktiska färdigheter i hur en förening hanteras och drivs framåt efter syfte. Dessutom får du lära känna härliga personer med liknande bakgrund och intressen. Tveka inte att höra av dig om du vill veta mer.

*SENA står för Society of European Nutritionist Associations och arbetar långsiktigt med att främja och stärka nutritionistens roll och yrkesposition. Arbete för yrkeslicens pågår.

Medlemskap i föreningen kostar 120 kr/år och förutsätter att man är medlem i Naturvetarna. Avgiften gäller även för studenter.

Bli medlem i Naturvetarna och Nutritionistföreningen här under.

Är du medlem men tvivlar på att du nås av våra mejlutskick? Kontakta Naturvetarnas medlemsservice på info@naturvetarna.se eller 08-466 24 80 samt mejla till info@nutritionistforeningen.se