Årsmöte 2023

Den 25e februari var det äntligen dags för Nutritionistföreningens årsmöte.

Dagen startade med en föreläsning från Clara Onell som berättade om sitt doktorandprojekt samt resan dit hon är idag. Sedan öppnades årsmötet och de första punkterna på dagordningen blev avverkade. När klockan slog 12 var det dags för en lunchpaus där det bjöds på poke bowls.

Med magarna mätta fortsatte årsmötet där bland annat verksamhetsberättelsen presenterades, styrelsen blev beviljad ansvarsfrihet och propositioner avhandlades. Tillslut var det dags för val av ny styrelse och valberedning.

Styrelsen 2023 som valdes in är Thomas Roosdorp (ordförande), Hanna Wieslander, Michelle Rydow och Mika Hörnfeldt. Det innebär att två platser i styrelsen är vakanta. Valberedningen som valdes in för 2023 är Maja Danielsson och Lovisa Söderman.

När mötet var avslutat, avrundades dagen med en gemensam pralinsmakning med praliner från Green Praline.

Dagen var väldigt uppskattad och vi tackar alla medlemmar som dök upp och gjorde sin röst hörd. Nu tackar vi för det gångna året och ser fram emot ett nytt år med Nutritionistföreningen.