Årets första medlemsevent

Efter två års uppehåll från nätverksträffarna var det äntligen dags för årets första event för medlemmar i Nutritionistföreningen. Denna gång träffades vi en ljummen eftermiddag på Djurgården i Stockholm. Ett något mindre men ytterst trivsamt event där vi i styrelsen tillsammans med medlemmar guidades av yogalärare Eva Eriksson som driver Leva by Eva genom sextio minuters yoga vinyasa flow. Se fler bilder från eventet längst ner i inlägget.

Nutritionistföreningen har som mål att anordna två nätverksträffar om året med syfte att öppna upp för samtal mellan medlemmar. Denna gången diskuterades bland annat en rad viktiga frågor om framtidens möjligheter och utmaningar för nutritionister. Några av frågorna som diskuterades var; vilka är våra största folkhälsoutmaningar? Vilka folkhälsoinsatser bör prioriteras för att främja folkhälsan? Behövs ett kommunikationsnätverk för nutritionister inom Sverige? Det blev många intressanta tankar och funderingar som delades.

Vi i styrelsen vill även ta tillfället i akt och belysa den möjligheten du som medlem har att påverka nutritionisters position och ansvar i samhället. Att gå med i Nutritionistföreningen ger dig ett värdefullt nätverk där du som medlem har möjlighet att komma med egna inputs på allt från utbildning, synlighet, yrkesmöjligheter och samhällsstatus. Här blir du medlem.

Stort tack till alla medlemmar som deltog! Det var ett mycket uppskattat event.
I månadens nyhetsbrev kan du läsa mer om vad som är aktuellt just nu. Håll utkik efter nästa event som kommer i höst!

Glada sommar önskar styrelsen!

Skrivet av Johanna Holtz

Sorry, the comment form is closed at this time.